Bootmgr is compressed

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Bootmgr is compressed

Bericht door cobiestooker »

Goedemiddag forumleden,

Ik zit weer eens met een probleempje..... Op mijn laptop is inmiddels Windows 7 geïnstalleerd en de hd is in 2 partities gedeeld een c en een d partitie. Op c staat mij os, d heb ik voor de datat. Nu was alleen de c schijf maar 30 gb groot (ik dacht dat dat wel zat zou zijn :? niets is minder waar helaas), mijn d schijf is 117 gb groot, en in win7 kan je je schijven
verkleinen/vergroten, dus dat vond ik wel handig.... Ik kwam erachter dat de c schijf te klein was, toen ik een backup wilde maken en dat nietkon omdat er geen ruimte op de c schijf was om de schaduwkopie te plaatsen...

Vervolgens kon ik alleen de d schijf verkleinen naar 58 gb, maar die c schijf kon ik niet vergroten. Ik heb dus nu
een ruimte van 2gb, dan de c schijf van 30gb waar nog een klein stukje van leeg is, dan de d schijf van 58 gb en dan nog een lege partitie van 58 gb.... De c schijf vergroten gaat niet, de d schijf wel, dus dat heeft te maken met de plaats van de schijven denk ik... kan ik die d schijf niet veranderen in een e schijf? en als dat kan ben ik dan de data kwijt die daarop staat?, kan ik dan de lege partitie een d schijf van maken en zo misschien de c schijf weer vergroten? Pff ingewikkeld, volgens mij is dit niet te volgend.....

Mijn grootste probleem nu is, is dat ik terwijl ik aan het proberen was meer ruimte op die c schijf te krijgen, de schijfopruiming gedaan heb, gedefragmenteerd, en daarna gecomprimeerd. Nu ben ik bang dat ik dat vinkje daarna
niet meer weggehaald heb, en dat ie daarom met die foutmelding komt.... Maar hoe kom ik nu weer in die laptop als hij
Windows niet kan opstarten?

Kan iemand mij helpen???? aub???

met vriendelijke groet

Cobie :oops:
Niets sterkt het ego zoals gelijk hebben.
-Eckhart Tolle-
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door MandersOnline »

Heb je een Windows 7 DVD? Hiermee zou je moeten kunnen opstarten en dan als je goed op let bij de installatie dan zie je opeens een optie om een bestaande installatie te herstellen.

Voor de rest als je de c Schijf groter wil maken kan je het beste gebruik maken van een Partition Manager van een andere firma aangezien je de Systeem schijf niet zomaar kan aanpassen in Windows uit veiligheidsoverwegingen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door cobiestooker »

Hoi Pieter, ik was al verbaasd dat mijn vraag "verdwenen"was haha... Maar hij is weer terug gelukkig.. bedankt voor het antwoord,
ik heb de win7 dvd, maar durfde het niet te gebruiken uit angst dat ik dan weer alles kwijt zou zijn..... Ik ga eens kijken of ik ergens die partition manager kan vinden.....

nogmaals hartelijk dank voor de hulp Pieter,

groet
Cobie
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door MandersOnline »

http://partedmagic.com/doku.php

Dit is een optie om te gebruiken als Partition Manager.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door cobiestooker »

Thanks :-)

gr
Cobie
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door Timelord »

Alhoewel ik altijd tegengesproken word door "kenners", adviseer ik altijd om NIET te klooien met de grootte van de partities vanuit Windows.
Stel altijd eerst je gegevens veilig en partitioneer dan vanaf je opstartcd. Hiermee voorkom je ellende zoals jij nu hebt.

Tweede punt: een backup kun je NIET opslaan op C !!!!!!. Je wilt immers C terugzetten, dus wis je C, maar daar staat je backup dus...... snap je ??????
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door cobiestooker »

hoi Timelord, ja de backup zet ik op een externe hd :-), en dat van die partities vind ik ook altijd een linke soep, want zo veel weet ik er niet van af, vandaar mijn vraag hier.... Inmiddels is nu alles weer werkend (helaas heb ik wel alles moeten formatteren) nu maak ik aut. 1x per week een back up en die wordt op de externe hd opgeslagen, dus nu heb ik niet meer die stress dat ik alles kwijt ben. Zelfs een handmatig veiligstellen van mijn IncrediMail gegevens en de bookmarks van Firefox, doe ik nu 1x per week.... tja ik leer het wel (al duurt het lang) :-)
Bedankt voor je reactie,
groet Cobie
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door Timelord »

Ik kan je aanraden om Pocomail of Barca te gebruiken.
Deze slaan namelijk alle gegevens in z'n eigen map op.
Dit heeft als voordeel dat je het bv op een usbstick kunt zetten en mee kunt nemen naar een andere pc.
Ook als je je Windows opnieuw er op gezet hebt staan alle instellingen nog net als eerst.

Zelf gebruik ik al jaren Gmail en al lang geen mailprogramma meer. Ik kan er overal bij en het werkt net zo goed. ;)
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door cobiestooker »

Ja, Gmail is ook mijn mailprogramma, maar ik heb ook nog 4 andere mailadressen, en dan is het wel makkelijk als je een fijn programma hebt waar je ook die andere mailadressen kan binnenhalen. Pocomail of Barca, daar heb ik nog nooit van gehoord, waar kan ik dat vinden? Ik ben heel tevreden over IM, ik heb de betaalde versie en er is eigenlijk zelden iets verkeerd.
Maar ben wel geïnteresseerd in andere prog's die miss net zo goed of zelfs beter zijn :-))
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door Timelord »

Even zoeken met Google en als je geen geregistreerde versie kunt vinden, pb me dan even met je e-mailadres.
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bootmgr is compressed

Bericht door cobiestooker »

ga ik doen... tnx
Plaats reactie