unmountable boot volume

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
firebird1
Beginner
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 12:01
Locatie: rijen

unmountable boot volume

Bericht door firebird1 »

beste mensen ik heb een probleem met een harde schijf.

ik heb deze computer van de week 2dehands gekocht voor mijn vrouw (die speel graag spelletjes) er stond linux op nu heb ik deze geformatteerd met Gparted in NTFS nu wil ik XP installeren, hij zie het wel als ik opstart moet ik op een toets drukken om verder te gaan, dan gaat hij drivers laden en dan krijg ik Windows word geladen, en dan na een minuut een blauw scherm met UNMOUNTABLE BOOT VOLUME, weet iemand wat dit kan zijn en misschien een oplossing.

ik heb de XP 3.06 van pliek die ik regelmatig heb gebruikt en die werkt altijd goed, behalve bij deze computer

het vreemde is dat ik Windows 7 wel krijg ge
thermaltake xaser 2/asus p4c 800 deluxe/p4 2.8 hyp/2056 mb ddr 2700/nvidia geforce fx 5700 256 mb/creative audigy 2 zs/
xp pro
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: unmountable boot volume

Bericht door Timelord »

Stop de XP schijf er in en zodra je bij de partites komt, verwijder alles.
Maak daarna opnieuw partities aan.
firebird1
Beginner
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 12:01
Locatie: rijen

Re: unmountable boot volume

Bericht door firebird1 »

dat is het probleem zo ver kom hij niet, als de drivers geladen zijn van de XPdvd dan krijg ik dat blauwe scherm, de hd is helemaal leeg
thermaltake xaser 2/asus p4c 800 deluxe/p4 2.8 hyp/2056 mb ddr 2700/nvidia geforce fx 5700 256 mb/creative audigy 2 zs/
xp pro
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: unmountable boot volume

Bericht door Timelord »

Welke melding krijg je, waarbij je op een toets moet drukken om verder te gaan ?

Misschien nog handig om vooraf even een fdisk /mbr uit te voeren, zodat er een nieuwe master boot record op de schijf geschreven wordt.
Je zal eerst met Fdisk of part.exe de gehele schijf leeg moeten maken.
Deze programma's kan je downloaden en op een bootable diskette zetten of usbstick. ( http://www.boodisk.com )
Daarna proberen Windows te installeren.
Als hij dan nog geen schijf ziet bestaat de kans dat je drivers nodig hebt voor je moederbord.

Je hoeft niet perse die schijf eerst leeg te maken, de setup van XP komt vanzelf met een "onbekende" partitie op de proppen.
Wat veel waarschijnlijker is dat je tijdens de install op F6 moet drukken en je pc even de floppy die je bij je mobo/sata-controller hebt gekregen moet voeren :)
Windows 2000 en XP (neem aan dat je niets ouders wilt installeren) herkennen een linux partitie idd als een onbekende schijf. Gewoon weggooien en nieuwe NTFS/FAT partitie aanmaken.
Je raid controller wordt waarschijnlijk gewoon niet geladen. Indien je deze niet hebt, of zeker weet dat ie wel geladen wordt, controleer dan eens de (voedings)kabels aan je schijf. Heb me ook eens een uur aan zitten ergeren, bleek dat ik de voedingskabel vergeten was in me schijf te prikken...
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: unmountable boot volume

Bericht door Timelord »

Luister eens, als je niet reageert hoe kunnen wij je dan helpen ?
Plaats reactie