traag geworden

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
donderkontje
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 apr 2009, 15:53

traag geworden

Bericht door donderkontje »

mijn desktop was al traag maar er stond dan ook veel op en in mijn lijst met programma's stond er ineens echt een heel groot vlak met zwarte/blauwe/gele/witte balken net een soort kunstwerk maar heel hinderlijk als je daar moest zijn....nu heb ik dus mijn pc geformatteerd en XP opnieuw geïnstalleerd..........hij is dus helemaal schoon! alleen hij is nu zo traag! alles komt vast te zitten ....ik weet dat je iets kan doen met het virtueel geheugen? de waardes kan je veranderen maar ik weet dus niet precies meer wat......iemand voor mij een idee?? alvast bedankt!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: traag geworden

Bericht door MandersOnline »

Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
donderkontje
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 apr 2009, 15:53

Re: traag geworden

Bericht door donderkontje »

dank je wel manders! alleen welke waardes moet ik nemen? ik heb ook een extra harde schijf in mijn pc......en wat moet ik dan precies naar die harde schijf verhuizen??
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: traag geworden

Bericht door MandersOnline »

Het antwoord staat er bij Kies eventueel voor de nieuwe harde schijf en zet hierbij dan het bolletje bij "Door het systeem beheerde grootte"

Dat is het meest effectieve.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
donderkontje
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 apr 2009, 15:53

Re: traag geworden

Bericht door donderkontje »

ik heb idd door het systeem bepaalde grootte gedaan maar dan nog zegt hij dat de c schijf vol is....en er staat bijna niks op

als ik kijk naar de gevens zegt hij capaciteit 18.9 gb en dat heb ik ook gebruikt en nog beschikbaar 180 kb?

bestandssysteem NTFS
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Re: traag geworden

Bericht door marcelv1 »

Dan staat ie toch flink vol.

Probeer eens systeemherstel uit te zetten, dat scheelt vaak verschillende gb's.
Groetjes,

Marcel :geek:
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Re: traag geworden

Bericht door marcelv1 »

Trouwens, als ik kijk naar je andere draadje over dubbel installeren van XP dan geef ik je het advies om nu toch opnieuw te installeren en te formatteren, dan is je schijf tenminste leeg!
Groetjes,

Marcel :geek:
donderkontje
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 apr 2009, 15:53

Re: traag geworden

Bericht door donderkontje »

hai marcel bedankt voor je hulp, ik heb echt geen gegevens opgeslagen en minimaal dingen geïnstalleerd, dus denk ik dat ie vol staat van 2 besturingssystemen, opnieuw geïnstalleerd heb ik dus al gedaan maar nu heb ik er dus 2 opstaan. hoe ik dat gedaan heb weet ik niet, moet er nu dus 1 van af zien te krijgen.
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Re: traag geworden

Bericht door marcelv1 »

Formatteren en dan op een schone schijf installeren, dan zal je weer genoeg ruimte hebben.

En denk aan het uitzetten van systeemherstel.
Groetjes,

Marcel :geek:
donderkontje
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 apr 2009, 15:53

Re: traag geworden

Bericht door donderkontje »

hai ik heb dus de Windows cd erin gedaan en opnieuw geïnstalleerd. Kreeg geen optie om te formatteren. Heb nog steeds 2 besturingssystemen op de pc staan. Nu heb ik gezocht in help en ondersteuning om een schijf te formatteren maar kom dan niet verder dan schijfbeheer zie niet staan formatteren, alleen als ik bij actie kijk staat er vernieuwen maar dan doet hij nog niks? hoe moet ik hem formatteren? er staat dat er maar 22% vrij is op die schijf?

Een standaardvolume formatteren
Open Computerbeheer (lokaal).
Klik met de rechtermuisknop op de partitie, het logische station of het standaardvolume dat u wilt formatteren (of opnieuw wilt formatteren) en klik vervolgens op Formatteren.
Selecteer de gewenste opties en klik op OK.
Opmerkingen

U opent Computerbeheer als volgt: klik op Start en Configuratiescherm. Klik achtereenvolgens op Prestaties en onderhoud en Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer.
Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer.
Plaats reactie