NTLDR

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

NTLDR

Bericht door remmy111 »

Hoi Pieter
Weer es een probleempje. Bij het opstarten geeft hij de melding "NTLDR ontbreekt". Doet daarna niets meer. Ik heb van het internet gelezen hoe je het bestand moet repareren en toen ik dat wilde doen kwam ik het volgende tegen. Na mijn boot-cd erin gedaan te hebben vergat ik op een toets te drukken om de computer op te starten vanaf cd. Tot mijn verbazing startte hij nu wel gewoon op. Hij gebruikte natuurlijk het bestand van de cd. Nu is mijn vraag ; Ik kan het bestand nu natuurlijk handmatig op zijn juiste plek zetten, heb hem al gekopieerd op mijn desktop staan. Alleen in welke I386-map moet hij? Er zijn er diverse!

Groetjes Peter
P.S.
Had je nog eens de tijd gehad om naar dat programma TCP-Optimizer te kijken?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NTLDR

Bericht door MandersOnline »

Om welk bestand gaat het die ze je voorschrijven en kijk eens of je boot.ini nog wel goed staat :)

Reactie op dat programma nee, ben zo druk doende dat ik helaas geen tijd vind voor te testen...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Re: NTLDR

Bericht door remmy111 »

Nu snap ik eerlijk gezegd niet wat je bedoelt! Met boot.ini bedoel je waarschijnlijk de boot seqence, die moet ik bij het opstarten via F8 instellen. Daarna moet ik op en toets drukken om de computer op te starten vanaf CD. Ik as echter te laat want het blijft maar enkele seconden in beeld.
Het bestand wat ontbreekt is NTLRD. Ik denk dat hij na het aan geven dat hij via de CD moet opstarten er voor zorgt dat hij bij het missen van de toets om op te starten via de CD hij wel in staat is om vanaf de CD te lezen en dan het bestand NTLDR van de CD gebruikt bij het opstarten. Heb het geprobeerd maar zonder de CD in het station en verwijzing via F8 doet hij het niet!
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Re: NTLDR

Bericht door remmy111 »

Probleem gevonden! Er zat nog een floppy in de computer! Stom he!
Vreemd genoeg zat hij er toch minstens al twee weken in en heeft eerder geen problemen gegeven bij het opstarten. Er staat trouwens ook niets op.
Maar ja. Van computers zal ik waarschijnlijk toch nooit iets begrijpen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NTLDR

Bericht door MandersOnline »

Hij probeerde van de floppy eerder op te starten dan van je harde schijf, dat is je probleem.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
remmy111
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:42
Locatie: Amsterdam

Re: NTLDR

Bericht door remmy111 »

Het zal wel iets te maken hebben met dat de computer uit zichzelf herstart is gedurende de nacht. Misschien had ie een udate binnen gekregen die dat veroorzaakt heeft. (floppy als boot).
P.S. Ik hoorde dat de telefonische helpdesk vanTele2 het programma TCP-Optimizer nu als advies geeft voor een snellere verbinding
Ik had het een tijdje geleden onder hun aandacht gebracht.
Groetjes Peter
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NTLDR

Bericht door MandersOnline »

Dat is grappig.

Ik zal er even tijd voor proberen vrij te maken anders moet je het me over een weekje nogmaals melden ben erg druk doende met diverse studies tegelijk...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie