harde schijf geformatteerd

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

harde schijf geformatteerd

Bericht door cobiestooker »

Hallo allen, ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad? Dan nu mijn probleem..... Enige tijd geleden had ik het probleem dat de pc steeds zichzelf afsloot en weer opnieuw opstartte. een programma gaf steeds aan dat ik 2 insecure programma's had, tw win XP sp3 en Java , na veel geëmmer en geprobeerd, dat uiteindelijk weer opnieuw erop gezet en warempel hij deed het weer.... tot 1e kerstdag, begon ie ineens weer met zichzelf uitschakelen en weer opnieuw starten, via veilige modus geprobeerd te achterhalen wat er nu fout was, ik kwam er niet achter, en het vervelende was, dat in veilige modus je het internet niet op kan..... ten lange leste de pc geformatteerd (het is een compaq pressario, dus ik had restore schijven, gelukkig) (nu ben ik helaas de wachtwoorden kwijt van mijn gmail account verdorie :-(( ) en jawel hij deed het weer een soort van, even, toen begon het weer, alle usb stekkers eruit gehaald, en 1 voor 1 er weer in, toen bleek het aan mijn draadloos modem te liggen (een Thomson SpeedTouch 121g, wireless 802.11g USB Adapter), KPN gebeld, tja dat zou kunnen, maar wij leveren u geen modem meer, die moet u zelf maar kopen..... Nou ja dat moet dan maar.
Nu kreeg ik (en net weer) het volgende foutmeldingsvenster, weet iemand wat dit inhoud? Heeft dit met het modem te makend?
PRISM Profiles Server Module
inhoud foutrapport:
C:Windows\minidump\Mini122708-06.dmp
C:Docum -~\Cobies~1\locals~\Temp\WER|.tmp.dir00\sysdata.xml

Ik krijg het modem dat volgens apparaatbeheer correct werkt, niet aan de praat..... Ik zit nu even op de laptop van mijn zoon te typen. Ik hoop dat er iemand op dit forum is wat mij wat kan vertellen.......

groetjes van een verdrietige cobie......
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: harde schijf geformatteerd

Bericht door MandersOnline »

is het je modem of je USB ontvanger? of zit de modem via USB aangesloten?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: harde schijf geformatteerd

Bericht door cobiestooker »

ik heb een draadloos modem een usb stick, die zit weer op een houdertje, maar de stick kan ik ook zo achter op de pc steken in een usb slotje....
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: harde schijf geformatteerd

Bericht door MandersOnline »

is het dan echt de modem of die USB stick die heb je immers aangesloten dan hoeft niet altijd direct het aan de modem te liggen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: harde schijf geformatteerd

Bericht door cobiestooker »

de SpeedTouch 121g Wireless 802.11g USB adapter gaf continue problemen, als dat draadloos modem in de pc zat, begon de pc zichzelf af te sluiten en weer op te starten en dat ging maar door. Om de een of andere reden kan ik de speedtouch ook niet geïnstalleerd krijgen, elke keer dat ik dat probeer krijg ik die foutmelding PRISM Profiles Server Module... de ernstige fouten die Windows dan aangeeft heb ik via het logboek bekeken en die gaf de volgende techn informatie:
xxxSTOP: 0x0000007F (0x00000008, 0x80042000, 0x00000000, 0x00000000)
volgens mij is dat een geheugenfout, als ik in veilige modus een checkdisk doe dan doet ie 5 van de 4 stappen volledig en bij de 5e stap sluit ie zichzelf op een gegeven moment af en begint weer opnieuw. Op dat punt aangekomen heb ik de harde schijf geformatteerd stom genoeg....... Nu ben ik aan het proberen alles weer terug te zetten te beginnen bij sp1 van winXP en daarna sp3, en dan hoop ik daarna alles rustig aan weer op de harde schijf te kunnen zetten..... als het internet het nu maar eens ging doen......
:x :(
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: harde schijf geformatteerd

Bericht door MandersOnline »

PRISM Profiles Server Module heeft met een netwerkkaart van doen, meld me als ik morgen niet heb gereageerd ik zoek dan even iets verder naar informatie voor je.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: harde schijf geformatteerd

Bericht door cobiestooker »

Inderdaad, dat had ik via Google gevonden, is een onderdeel van de installatie van de SpeedTouch 121g.
Plaats reactie