problemen met win xp sp3

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

problemen met win XP sp3

Bericht door cobiestooker »

hoi allemaal, ik kreeg gisteravond via het programma Secunia psi te zien dat ik 2 insecure programms had en dat waren Windows XP home edition sp 3 en een java programma. via de optie download update geprobeerd om updates te downloaden (wat op mijn pc eigenlijk altijd automatisch gebeurd, dus dit probleem komt echt uit de lucht vallen!!) maar nu schakelt de pc zichzelf steeds uit en start weer op en schakelt zich weer uit. sp3 kan ik er niet van verwijderen, tenminste niet via het configuratiescherm. Komt dit uit en aanzetten (het lijkt wel of hij in een loop zit :? ) door die melding? Ik heb het net weer geprobeerd maar dan gaat het goed totdat ie er erg lang overdoet om de update binnen te halen, en dan schakelt ie zichzelf weer uit en dan ook weer aan. Ik zit dit nu op de laptop te melden aan jullie, en hoop eigenlijk dat jullie mij iets meer kunnen vertellen. Dit alles begon gisteravond nadat de kinderen reisinfo hadden opgevraagd bij 9292 (heeft er verder niets mee te maken denk ik) In veilige modus kan ik denk ik niet internetten.....

groetjes
een vertwijfelde cobie..... :oops:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door MandersOnline »

Cobi druk snel op F8 voor het scherm van XP start dan kan je een keuze optie nemen van de laatst goed werkende instellingen of systeemherstel
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door cobiestooker »

heb ikk gedaan maar het haalt niets uit..... tenminste ik heb vanmiddag even de pc kunnen gebruiken, maar hij doet het nu weer, (dat afsluiten en weer opstarten enz)
als ik f8 indruk krijg ik een heel menu, kan ik dan ook kiezen voor automatisch opnieuw starten bij systeemcrash uitschakelen? Of is dat niet verstandig.....
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door MandersOnline »

Dat lijkt bijna het BIOS waar je dan in uit komt...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door cobiestooker »

en dat is niet goed? Ik word gek van die pc, af en toe kan ik in mijn account komen, dan start hij een aantal dingen op, denk ik net , mooi hij doet het weer en dan sluit ie weer af en aan en zo tig keer achter elkaar..... ik heb inmiddels sp3 op een usb stick gezet in de hoop dat ik die op de pc kan krijgen, maar hoe kan ik een opstart cd maken? gaat dat hetzelfde als met een diskette?
pff computers..........

groet cobie :evil:
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door Timelord »

ja moet inderdaad die optie 'herstarten na een crash' uitzetten.

Je krijgt dan een blauw scherm en soms, heel soms kun je dan zien wat de fout veroorzaakt.

Als je veilige modus doet, heb je het probleem dan ook ?
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door cobiestooker »

hoi timelord, in veilige modus kan ik wel aan het werk, maar dan weer niet het internet op...... zou het helpen als ik een opstart cd maak en daarmee probeer de pc op te starten? In het ergsgte geval moet ik de pc formatteren, maar dat doe ik pas als het echt niet op een andere manier verholpen kan worden.....
Ik ga hem nog maar eens in veilige modus opstarten, enig idee wat ik dan moet/kan doen? Is er een programma dat ik kan draaien om uit te vogelen waarom die dit steeds doet? enne ik heb een opstart cd van dit forum gedownload op een usb stick maar dat kan ik natuurlijk niet zo mijn pc mee opstarten ..., moet denk ik echt een cd hebben?

bedankt voor het meedenken en advies geven
cobie
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door Timelord »

Als je in veilige modus wel kun werken met je pc, dan is het een driver probleem.

Aangezien je niet de kans krijgt om dat rustig uit te vogelen is een format en herinstallatie de enige oplossing.

Ik weet niet meer precies wat het was, maar er staat me iets bij dat ik ook problemen heb gehad NA updaten met SP3.

Ik heb toen ergens een cd gedownload waar XP met SP3 geïntegreerd op stond. Dat ging wel goed.

Mocht je niet weten waar je zoiets kunt vinden, dan kan onze Flinstonesman (hint hint) Manders je daar wel mee helpen denk ik. ;)
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door cobiestooker »

ja dat klopt op de startpagina van manders staat de mogelijkheid om een opstart cd van XP met sp3 te maken.... maar misschien dat dhr manders ook weet waar ik Windows XP home edition + sp3 kan downloaden. Volgens mij heb ik dat wel ergens gelezen waar dat kan, maar k kan het niet meer vinden..... Ik kan denk ik ook gewoon win XP he + sp3 opnieuw op de pc zetten en dan hoef ik niet te formatteren...... toch? gewoon een soort van overschrijven.... ook raar trouwens dat ie "ineens" last hiervan krijgt...... volgens mij staat sp3 er al een hele tijd op.....

nou ja ik wacht even of dhr manders reageert (hij heeft het volgens mij gewoon behoorlijk druk met al die mensen met niet goed lopen/draaiende pc's..... ;) )

groet en bedankt voor de hulp
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door cobiestooker »

Ook in veilige modus geeft ie problemen..... Ik heb inmiddels ook het modem uit de usb poort gehaald, en hij lijkt het nu even te doen. kan ik ergens iets vinden om op problemen te scannen op de pc?
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: problemen met win XP sp3

Bericht door cobiestooker »

Ik heb op de site van Pieter de sp3 voor winXP op een usb stick gezet, en toen mijn pc weer "even" normaal deed sp3 opnieuw geïnstalleerd en nu doet het weer.... gelukkig.
Dank voor jullie hulp

groet en fijn weekend
een (weer) blije Cobie :)
Plaats reactie