opneuw win xp op mijn geformatteerde pc gezet

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

opneuw win XP op mijn geformatteerde pc gezet

Bericht door cobiestooker »

Hoi,
ik heb het volgende probleem, mijn pc een compaq pressario 6000 heb ik met behulp van de meegeleverde recovery schijven geformatteerd en alles is nu weer zoals hij was toen ik hem 6 jaar geleden kocht. Inmiddels heb ik sp 3 erop gezet.... ik heb internet van KPN (de zilveren experia box) met een draadloos modem de Thomson Speed Touch 121g. Om toch af en toe het internet op te kunnen heb ik er een oude pc waar win XP op staat bij staan. Af en toe even de kabels wisselen om te kijken of ik de pressario al aan de praat heb, op de oude pc doet het internet het prima met het draadloze modem, maar op de compaq geeft ie aan dat ie het doet met de juiste snelheid en goede signaalsterkte. Dan zou je denken dat je het internet op kan, maar als ik via explorer het net op wil dan krijg ik steeds de mededeling dat de pagina niet gevonden kan worden,
Weet iemand wat er aan de hand is? moet ik in Windows soms de firewall uitzetten? (volgens mij heeft de experia box van KPN ook een firewall) of moet ik op specifieke dingen letten?
Ik heb ook al met de kpn de instellingen nagelopen, maar dat haalde niets uit. Inmiddels heb ik voor de 2e keer de hele boel geformatteerd met behulp van de recovery schijven, en zijn nu de sp 1a en daarna sp3 aan het installeren, en dan weet ik even niet meer wat ik nog kan doen..... dus ik hoop dat er hier iemand is, die mij nog goeie tips kan geven....

groet
cobie stooker :?
Elzaadje
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 apr 2008, 12:03

Re: opneuw win XP op mijn geformatteerde pc gezet

Bericht door Elzaadje »

Dit probleem heb ik ook vooral als je inderdaad draadloos gaat.
hij vind wel je netwerk en heeft beperkt verbinding maar je kan niks openen DSN fout of iets.
Dit houd toch in dat je router niet goed geconfigureerd is en dus de netwerksleutel niet is ingegeven in de router.
Als je een USB stick heb zit er vaak een sticker op met een Mac addres als je dit in de instellingen van je router set dan kan hij dus ook toegang krijgen
En ook de IP adres van je computer, je geeft dan je router de opdracht die computer met Mac en IP adres toegang te verlenen.

Ik hoop dat ik het goed zeg zo want ben er ook niet geheel in thuis maar stuite op het zelfde probleem en heeft volgens mij niks met SP3 te maken


Elzaadje
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: opneuw win XP op mijn geformatteerde pc gezet

Bericht door cobiestooker »

Hi Elzaadje,
ja het is vooral vreemd omdat op de laptop en de 'oude' pc het modem (USB modem) het wel gewoon doen. Irritant, want verder doet hij het weer goed...
Ik was al bang dat het aan een instelling in win XP lag, misschien de firewall van Windows XP uit zetten, want op de experia box van KPN zit ie ook al... Met Mac bedoel je de pc? ik denk dat ik de kpn maar weer ga bellen....

bedankt voor je reactie

groet Cobie
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: opneuw win XP op mijn geformatteerde pc gezet

Bericht door MandersOnline »

Ik heb haast het idee dat je gegevens nodig hebt om volledig toegang te krijgen tot die draadloze verbinding.
Heeft het voorheen wel gewoon gewerkt dat draadloze??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: opneuw win XP op mijn geformatteerde pc gezet

Bericht door Jan_Kol »

cobiestooker schreef:Met Mac bedoel je de pc?
Nee Cobi, het mac-address is een code waarmee de netwerkkaart zich bekend maakt op het netwerk. Soms is/was het mac-address zelfs bepalend of je kon internetten of niet en als je netwerkkaart kapot was en werd vervangen door een andere kon je het internet pas op als de provider (in dit geval was het UPC) het nieuw mac-adress instelde. Meer weten? Klik hier voor nadere uitleg.

Jan
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 263
Lid geworden op: vr 14 mei 2004, 0:46
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: opneuw win XP op mijn geformatteerde pc gezet

Bericht door cobiestooker »

hmm Pieter en jan, ik dacht dt ik hier een reactie had geplaatst, dat alles inmiddels weer werkt oa dank zij jullie......maar het is niet aangekomen, of ik heb niet op de verzendknop gedrukt..... :oops: We zijn alweer een tijdje verder, maarre het internet werkt gelukkig weer.........hoera!!!!!!!!!!!!!!!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: opneuw win XP op mijn geformatteerde pc gezet

Bericht door MandersOnline »

Cobie, we zijn al blij dat het werkt, ben iik blij dat je het alsnog nu definitief plaatst en ja het kan soms gebeuren dat je vergeet te drukken of te snel al afsloot?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie