2 verschillende programma's op 1 pc

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
spotter
Beginner
Beginner
Berichten: 64
Lid geworden op: do 15 dec 2005, 13:09

2 verschillende programma's op 1 pc

Bericht door spotter »

Hoi,

ik heb vandaag een extra beeldscherm aan gesloten op mijn laptop. Het dupliceren van mijn bureaublad op de tweede beeldscherm is geen probleem. Maar als ik 2 verschillende programma's wil draaien weet ik niet hoe ik dit moet instellen.

Vandaag met een it-er gezien dat het geen probleem is. Echter nu wil ik het zelf doen en dan lukt het niet. Ook is nu de weergave van de laptop niet helemaal scherp meer.

Kortom? ik wil met de laptop 2 verschillende programma's draaien met de 2 beeldschermen en hoe krijg ik de laptop ook scherp!

Ik hoor het graag.

Groet manuel.
spotter
Beginner
Beginner
Berichten: 64
Lid geworden op: do 15 dec 2005, 13:09

Bericht door spotter »

off topic: waarom kan ik geen berichten van me zelf wijzigen?

on topic: het splitesen is gelukt. Nu zou ik alleen willen weten hoe ik mijn laptop scherper krijg. Het is zo dat de weergave van mijn laptop, lettertype enz, wat wazig is!

hoe krijg ik dit in combinatie met het tweede beeldscherm toch scherp?

Gr manuel
spotter
Beginner
Beginner
Berichten: 64
Lid geworden op: do 15 dec 2005, 13:09

Bericht door spotter »

topic mag dicht. Ik ben eruit, tis gelukt!

Gr manuel.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

wil je uitleg geven wat je hebt gedaan om het voor elkaar te krijgen?

Verder heb ik dat niet kunnen wijzigen erg bewust ingesteld omdat ik uit ervaring weet dat men ineens hun bericht totaal aanpast of alles weg haalt, geef dan maar liever aan mij door dat het weg moet is mijn idee maar als ik binnenkort phpBB3 heb dan krijg je 10 minuten om aan te passen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
spotter
Beginner
Beginner
Berichten: 64
Lid geworden op: do 15 dec 2005, 13:09

Bericht door spotter »

helemaal mee eens wat betreft het aanpassen, maar soms heb je in de tussentijd al een oplossing gevonden en dan wil je de topic ff updaten...

De 2 schermen kun je in Vista scheiden door op het bureau blad met je rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor grafische eigenschappen. vervolgens kun je kiezen voor een uitgebreid bureaublad. als je deze aanvinkt kun je kiezen welk van de twee beeldschermen je hoofdscherm word. Als je er voor kiest om je note book als hoofdscherm te gebruiken zie je meteen alle pictogrammen terug op je note book.

Dan open je 2 programma's, laten we zeggen: manders online en marktplaats. vervolgens zie je deze 2 programma's op je notebook openstaan. als je nu 1 van de 2 tabbladen verkleind (dat je dus bijvoorbeeld marktplaats nu als een wat kleiner beeld ziet) dus niet minimaliseren dan kun je deze pagina slepen naar je tweede beeldscherm. Nu is het zo dat waar je de muis hebt staan, je daar ook aan het werk bent.

Je zou dus bijvoorbeeld tegelijkertijd kunnen werken in een word en Excel document. Je ziet gewoon de muis je hoofdscherm verlaten als je deze richting je tweede scherm sleept waarop je vervolgens de muis daar dus hebt staan.

het verhaal met de scherpte komt doordat het tweede scherm de resolutie in de war schopt. Je moet deze dus apart even instellen als je 2 verschillende groottes aan schermen hebt. ik heb nu dus een 15 en een 17 inch scherm. 15" scherm heeft een andere resolutie dan de 17".

Ik hoop dat dit een beetje een goede uitleg is.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ja hij is Prima ben blij dat je het meteen even hebt uitgelegd hebben anderen weer voordeel aan :).
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
spotter
Beginner
Beginner
Berichten: 64
Lid geworden op: do 15 dec 2005, 13:09

Bericht door spotter »

Graag gedaan! :)
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Even een opmerking: dit zal niet bij elke laptop lukken want het hangt sterk af van de grafische kaartmogelijkheden van de laptop. Op veel laptops kan het "losse" beeldscherm alleen hetzelfde weergeven als het beeldscherm van de laptop zelf.

Kun je eens doorgeven welke merk en type je hebt? Dit is nl.
spotter
Beginner
Beginner
Berichten: 64
Lid geworden op: do 15 dec 2005, 13:09

Bericht door spotter »

[quote="Jan_Kol @ Ma 14 Jan 2008, 19:19"]Even een opmerking: dit zal niet bij elke laptop lukken want het hangt sterk af van de grafische kaartmogelijkheden van de laptop. Op veel laptops kan het "losse" beeldscherm alleen hetzelfde weergeven als het beeldscherm van de laptop zelf.

Kun je eens doorgeven welke merk en type je hebt? Dit is nl.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

het heeft zeerzeker ook wel deels met de VGA kaart en de ondersteuning van doen, zo ook de drivers er van..
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

manuel @ Ma 14 Jan 2008, 19:25 schreef:Als je een wat recente laptop hebt met een extra VGA aansluiting dan zou het eigenlijk altijd moeten lukken.
Bij de duurdere moderne laptops schijnt dit nagenoeg standaard te zijn. Ik meen (lees: ben er van overtuigd :roll: ) dat je e.e.a. kunt constateren als je op de betreffende laptop bij de Eigenchappen voor het beeldscherm > Instellingen ziet dat er twee monitoren bediend kunnen worden en dan is "uitbreiden van het bureaublad" een aanwezige optie. Soms kan ook worden gekozen voor klonen dus beide hetzelfde laten wergeven en als het heel mooi is kun je zelfs aangeven dat er een beamer moet worden aangestuurd... (zoals wij die gebruiken bij de Seniorweb lessen).

Jan
Plaats reactie