xp naar linux terug naar xp

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Gesloten
dutchwarrior
Beginner
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 04 jul 2004, 13:59

XP naar linux terug naar XP

Bericht door dutchwarrior »

hoi Pieter ,ik heb het weer eens voor elkaar.mijn XP draade niet lekker dus tijd om de boel weer eens goed op te schonen.
Heb dus de C schijf geformatteerd en geprobeerd XP sp2 er op te plakken. op de 1 of andere manier wilde dat niet lukken,zo de pest er in dat ik er linux op gezet heb.is het voor mij ook niet dus nu probeer ik zp er weer op te zetten maar dat wil ook niet meer lukken,wil diverse bestande niet kopiëren en als het dan eindelijk gelukt is geeft ie bij het opstarten een sys error, weet jij raad???
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Weet je het merk van je opstart harde schijf? Zo nee, probeer er achter te komen. Als je dat weet zie dan aan een dsiktool van de fabrikant te komen waarmee je een low level format (wordt ook wel "write to zero" genoemd) kunt uitvoeren. Dat moet meestal op een diskette (oei wat ouderwets, maar hoe doeltreffend voor dit soort zaken). Koop en monteer zo nodig een diskettestation, die dingen kosten nauwelijks iets. Start op van de diskette en voer die low level format uit; pas zo nodig het BIOS aan om vanf diskette te kunnen starten. Pas dan is je schijf echt leeg. De ellende van alle andere "wis" methoden is nl. dat er resten data achterblijven op de HDD en die kunnen dan ernstig storen.
Ik heb zo menige opgegeven HDD kunnen herstellen en Windows wel weer kunnen installeren.

Als je eenmaal een werkende Windows hebt met SP2 en alle updates download dan Disk Wizard van Seagate en maak daarmee een image van de werkende XP partitie. De NL handleiding vind je hier. Dat voorkomt opnieuw installeren in de toekomst en een minuut of 20 voor volledig herstel is echt minder dan 2 dagen ploeteren om Windows weer aan de gang te krijgen. Een tweede image maak je als de PC weer helemaal op jou smaak is. Dan kun je die terugzetten en de kale Windows is je extra reserve.

Jan

Jan
dutchwarrior
Beginner
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 04 jul 2004, 13:59

Bericht door dutchwarrior »

bedankt voor het antwoord ,mag een slotje op ,probleem opgelost.

waarschijnlijk heeft linux de harde schijf geformatterd en alle fouten weggehaald .
ik kon nu probleemloos formatteren en XP er op zetten.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Mooi zo Klik op slot :D
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Gesloten