Uploaden met Vista?

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

ook de andere site gaat goed, moet wel zeggen dat ik de beveiliging van me PC heb uitgeschakeld wat betreft moeten toekennen van bepaalde dingen...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
enkie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 5:56

Bericht door enkie »

Pieter,

Bedankt voor je tip en aanmerkingen.

Inmiddels is het probleem opgelost. In het kort:

Ik heb sedert een aantal weken een nieuwe notebook en ben de eerste Tester in Deventer voor Y3net.(glasvezel) Ik zit nog in de z.g. testpilot voor Y3net.

Hiervoor had ik @home. De router van @home is hartstikke goed voor de snelheden van @home, maar nu met glasvezel kan de router de snelheden niet meer doorsluizen en verlies ik via deze router 70% van mijn snelheid. Tot voor kort had ik geen problemen met uploaden via de router en daarom heb ik dat uitgesloten als probleem. Mede door jouw opmerkingen kreeg ik net het idee om toch eens even zonder router te uppen. Gezien het feit dat jij geen last hiervan hebt , was dat het enige wat ik nog kon proberen. En inderdaad, nu werkt het wel gewoon zoals het hoort. Waarschijnlijk door dat verlies aan snelheid via mijn router. Voor de zekerheid zal ik mijn router toch nog eens opnieuw instellen. (nieuwe router laat nog een weekje op zich wachten.)

Nogmaals dank voor je tips/aanmerkingen. Dat was precies wat ik nodig had.

Dankje

Enkie
enkie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 5:56

Bericht door enkie »

P.S.

Heb die extra beveiligingen al vanaf het begin uitstaan. Werkt wel zo prettig :-)
Pipo
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1240
Lid geworden op: vr 24 sep 2004, 16:26

Bericht door Pipo »

De meeste routers kan je een harde reset geven.
Dat wil nog wel eens helpen.

Hij gaat dan wel terug naar de fabrieksinstellingen.

Suc6
enkie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 5:56

Bericht door enkie »

Thx Pipo..

Neem hem mee..:-)
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Zo dat klinkt goed, maar 70% minder is wel enorm zeg.

Maar voor Glasvezel heb je inderdaad een andere router nodig om goed te kunnen werken, wel leuk om te hebben een glasvezel kabeltje kan je naar verluid behoorlijk snel internetten enkel blijf je afhankelijk van de zwakste schakel en dat is in zo een geval de aanbieder van de content.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
enkie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 5:56

Bericht door enkie »

Pieter,

Heb jij toevallig enig idee wat voor router ik dan het best zou kunnen nemen?

Ik heb het in een paar computershops geprobeerd, maar de antwoorden die ik daar krijg vari
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

De Generatie N routers is draadloos....

Je zult even goed moeten zoeken naar eentje die ook echt geschikt is voor Glasvezel/Fiber, ze zijn er nog niet erg veel, maar meen wel dat er routers zijn die snelheden van 100Mbps halen, moet je netwerkkaart het ook wel ondersteunen dan kan je tenminste echt over de snelheden beschikken van je aansluiting.

Zoals ik al zei is het alles afhankelijk van de zwakste schakel in het geheel :)

Ik weet niet wat voor snelheden je volgens de provider zou moeten kunnen halen??

Maar als je dat ene doet met direct op je PC aansluiten en daar achter alles neerzetten heb je wel een goede firewall nodig en zou een Switch ook al voldoende zijn om je internet te delen, scheelt weer een hoop blokkades die je na je PC weer krijgt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
enkie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 5:56

Bericht door enkie »

Thx voor je reactie Pieter.

Heb van de week even zitten kijken naar de nieuwste N-router van Linksys. Wat betrefd de firewall, da's geen probleem, ik heb er nog wel een paar liggen :-)) Ik haal aan pure snelheid max. 4.5mb/sec. Maar zoals iedereen weet ben je dan wel afhankelijk van alle factoren. Ga er maar vanuit dat mijn gemiddelde snelheid rond de 2.5 tot 3mb/sec ligt. En dan is een mens nog niet tevreden he :-)) Film binnenhalen duurt ca. 25 minuten. Een cd 20 tot 30 seconden. Op het moment dat ik een film in een paar minuten binnenhaal ben ik echt tevreden. Maar dat zal nog wel een jaar of 6duren schat ik zo.

Maar goed, nu eerst maar eens wat info verzamelen over zo;n switch..

Thx again..
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Let je er op dat Linksys binnenkort onder de naam Cisco verder gaat, kijk eventueel iets verder er mee om de hoek qua naam kan zijn dat ze al bezig zijn en dat je dan nog wat ouder spul koopt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
enkie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 aug 2004, 5:56

Bericht door enkie »

Had het meegekregen over Cisco ja. Voor de meesten klinkt Linksys vertrouwder, vandaar dat ik die naam nog gebruikte..Wat ik over een jaar nog wel zal doen :-)) Sommige dingen zitten ook zo vastgeroest he.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ach naam is voor mij niet het belangrijkste zolang het maar functioneert.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie