ideetje

Hier kun je je voorstellen of leuke gesprekken beginnen.

Moderator: MandersOnline

lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster

Re: ideetje

Bericht door lsc2000 » zo 14 sep 2008, 15:28

Jan_Kol schreef:
lsc2000 schreef:Het is wel mijn oude buurt waar ik vroeger opgegroeid ben en met veel plezier hebt gewoond.
Tsjonge jonge, dan zijn we wel een verzameling Amsterdammers... Ik ben opgegroeid op de hoek Stadhouderskade - Van Woustraat en ken die verzakte huisjes ook. Ben er wel eens in
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » zo 14 sep 2008, 17:03

Timelord schreef:
Het is wel mijn oude buurt waar ik vroeger opgegroeid ben en met veel plezier hebt gewoond.
De vraag waarom Pieter juist dara niet woont lijkt me hiermee beantwoord. :lol: :lol:
Het is eerder dat mijn werkgever mij niet uitbetaald wat ik nodig zou hebben om daar ee huis te kopen... Anders had ik er vlakbij net zo lief willen wonen.
Bezoek ook gerust de hoofd site https://www.mandersonline.nl

Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Bericht door Timelord » zo 14 sep 2008, 17:13

Misschien kan dat, binnenkort ?, als die metrro er ligt ?
Kun je op zo'n perron in een kartonnen doos gaan wonen. :lol: :lol
Kun je zeggen dat je in een dure wijk woont. :mrgreen:

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » zo 14 sep 2008, 17:34

Probleem is dat het 's nachts leeg geveegd word door mensen van allerlei instellingen zoals eventueel politie...

Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol » di 16 sep 2008, 11:21

lsc2000 schreef:Hahaha Jan komt uit de pijp. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Graag een correctie: Pijp en niet pijp. Laten we het wel chique houden :ugeek: :mrgreen:

Voor de niet-A'dammers: De Pijp ligt tussen de Singelgracht (= niet "De Singel"!!), de Amstel, het Amstelkanaal en de Boerenwetering. Als je A'dammers vraagt naar de Singelgracht, de Boerenwetering of het Amstelkanaal zullen weinigen het antwoord weten. Maar als je zegt Stadhouderskade (waar ik woonde en die loopt langs de Singelgracht), Hobbemekade (loopt langs de Boerenwetering, de Pijp is aan de andere kant van het water en dat heet dan Ruysdaelkade maar die is minder bekend) zal er bij velen een lichtje gaan branden. Als je dan ook nog zegt de grachten bij het Rijksmuseum zal de lamp op volle kracht gaan, zelfs bij niet-A'dammers: de Singelgracht en de Boerenwetering komen bij elkaar naast het Rijksmuseum. Aan de zuidkant loopt het Amstelkanaal waaraan het Okura Hotel ligt. De Singelgracht en het Amstelkanaal monden beiden uit in de Amstel.

Grappig: mijn eerste levensjaar woonde ik niet in de Pijp maar aan de overkant van het Amstelkanaal aan de Amstelkade en later ruim 24 jaren net in de Pijp aan de Stadhouderskade (zie de pijl op de plattegrond hieronder, ik ben zeg maar diagonaal overgestoken). Overigens beschouwden de meeste bewoners van de Pijp mij niet als bewoner van "De Pijp" omdat zij de Stadhouderskade te chique vonden, maar ja die hoorde er geografisch wel bij.
En hier is't dan:

Afbeelding
(Met dank aan Google Maps)

Jan

lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster

Bericht door lsc2000 » di 16 sep 2008, 13:57

Jan_Kol schreef:
lsc2000 schreef:Het is wel mijn oude buurt waar ik vroeger opgegroeid ben en met veel plezier hebt gewoond.
Tsjonge jonge, dan zijn we wel een verzameling Amsterdammers... Ik ben opgegroeid op de hoek Stadhouderskade - Van Woustraat en ken die verzakte huisjes ook. Ben er wel eens in
Afbeelding

Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol » di 16 sep 2008, 18:24

lsc2000 schreef:Dus vlak naast de dansschool als ik me dat goed herinneren kan.(tussen v woustraat en amstel)
Of woonde jij tussen de v woustraat en waar ikea is begonnen (bij het oude politie post)
Ik woonde op de hoek van de Van Woustraat en de Stadhouderskade boven de Amsterdamsche Bank - Incasso Bank > AMRO Bank > en was daar al weg toen het ABN-AMRO werd .

Er was dansschool was tussen de Hemonystraat en de Amsteldijk, die min of meer was ingesloten door Kost, de Volkswagendealer voor Amsterdam. Vrij dicht naast ons was de Wilhelmina biljartfabriek en het pand waar je het over hebt m.b.t Ikea zal Leonard Lang zijn geweest, toentertijd de importeur van Fiat en nog wat ander Italiaans spul; voordat je bij Lang kwam liep je langs het politiebureau. Aan de andere hoek van het blok waar ik woonde zat Autobedrijf Engelen, toentertijd de importeur van Austin en Morris; de laatste keer - en dat is al weer heel wat jaren geleden - dat ik in die buurt was zat er een Lidl in.
Nu ik het mij zo realiseer was het concentreren van autobedrijven toen ook al heel gewoon want iets verderop op de Stadhouderskade zat nog een autobedrijf, Kimman die in Jaguars, Rovers en ander dure auto's deed (ik meen dat die toen importeur van Rover was) en aan het einde - qua nummering! - voor mij het begin van de markt van de Albert Cuypstraat zat de importeur van Nash, een Amerikaans auto merk in die tijd, waar je kwam door het straatje naast het politie bureau uit te lopen.
Zou ik door dit alles ook een beetje autogek zijn geworden?

Jan

lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster

Bericht door lsc2000 » di 16 sep 2008, 19:15

Kimman in Jaguars dat was die zaak met die holle ronde ruiten naar binnen als mij het goed herinner en richting jacob van campenstraat Vana (Heineken).
Het kan ook nog die leonard lang zijn geweest hoor met die ruiten.
Als jochie werkte ik bij de Vana in de vakanties.
Man man man wat een tijd geleden Jan, in 1958 verhuisd naar utrecht maar wil niet meer wonen daar.
En ja wat je daar schreef, komt het bij mij weer helemaal boven.
Afbeelding

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » di 16 sep 2008, 19:23

Oeeii ik zie een tik fout het is hobbemakade en ja de Singel is voor mij erg bekend terein, daar heb ik echt jaren maar dan ook jaren gewoond tot bijna me 20ste verjaardag....
Tegenwoordig zit ik aan de andere kant van het IJ....

lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster

Bericht door lsc2000 » di 16 sep 2008, 19:57

MandersOnline schreef:Oeeii ik zie een tik fout het is hobbemakade en ja de Singel is voor mij erg bekend terein, daar heb ik echt jaren maar dan ook jaren gewoond tot bijna me 20ste verjaardag....
Tegenwoordig zit ik aan de andere kant van het IJ....
Heeeeeeeeeee toch niet in tuttiefruttiedorp h
Afbeelding

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » di 16 sep 2008, 20:13

Nee zeer zeker niet hoor, ik woon zowat in Landsmeer....

rick peters
300+ Poster
300+ Poster

Bericht door rick peters » zo 21 sep 2008, 11:46

ik woon in Heesch daar woon ik goed

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » zo 21 sep 2008, 12:02

Doe mij maar lekker Amsterdam ga straks voor de 3de en laatste keer me stem naar de ratsmadee helpen, heb al amper een stem, maar daarna helemaal niet meer....

Plaats reactie