Stigmatiseren bij ADHD en dergelijke aandoeningen

Hier kun je je voorstellen of leuke gesprekken beginnen.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Stigmatiseren bij ADHD en dergelijke aandoeningen

Bericht door Jan_Kol »

Onder Algemeen Windows > Internet Explorer 6 begon de discussie af te wijken van het onderwerp en meer over andere dingen te gaan. Op zich heel interessant, maar niet daar. Daarom hier verder. Even opfrissen:
lidy schreef:
lidy
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 17:32
Locatie: groningen

Bericht door lidy »

Hoi Jan,

Goed plan deze topic verder zetten in deze babbelhoek!

Inmiddels heb ik nogal uitgebreid je website gelezen en met ongekende grote belangstelling en tevens"bewondering" door dit zo eerlijk en openbaar te maken :D

die genoemde stigma's zijn hier ook goed omschreven... ook je persoonlijke ADHD test met je antwoorden is erg indrukwekkend, en zeker ook voor mij herkenbaar...zou denk ik ook wel 50% "scoren"met deze test...maar anderzijds in aantal bepalende delen ben ik juist eerder omgekeerd, hihi, kennelijk ongeschikt voor een "passend"hokje? :oops:

Toen ik bv nog "jong"was had ik tig bijholten en keelinfecties en daar is later een en ander uit voortgekomen...een zeer onbekende ziekte zoals St. Vitusdans ( Geen Huntington ziekte die hier vaak bij past) onder andere...en een nieraandoening die ook nu nog actief blijft...

Vitusdans, gepaard gaande met tig ongewilde motorische (neurlogisch vegetatief zenuwstelsel in de war) met onnodige bewegingen die sterk leken op MBD enz destijds...
Hoe vaak ben ik niet, ook door onbekendheid ermee onterecht "gestraft" en onbegrepen?
Anderzijds is je onderdeel Dyslexie ook zeer bepalend voor "het net ff anders"zien en ontvangen van info...Gelukkig heb je net als ik en ook Pieter hier ook deels zelf een goede weg in kunnen vinden;)

Jan, ook al is ook jouw leven niet zonder "zijwegen met vele obstakels geweest"
Je hebt zowel via je website , je oprechtheid en ook hier al "bewezen"je gewicht in goud waard te zijn! :wink: :o

groetjes...lidy
Plaats reactie