De Bedrijfswagen

Hier kun je je voorstellen of leuke gesprekken beginnen.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Jacco_de_Vries
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 18:47
Locatie: Heerenveen

De Bedrijfswagen

Bericht door Jacco_de_Vries »

Het is niet waar dat een wagen van de zaak van een uitzonderlijk fabricaat is. Toch heeft zo'n auto enige opmerkelijke unieke eigenschappen waardoor hij zich duidelijk onderscheidt van de normale modellen: Hij trekt razendsnel op, ook bij koude motor. Hij rijdt harder in alle versnellingen, vooral in de achteruit. Hij heeft een veel kortere remweg dan vereist. De draaicirkel is verrassend klein, en de banden hebben een hoge trottoirrand - bestendigheid. Accu, water, olie en bandenspanning hoef je nooit te controleren. De vloer van de wagen is bij uitstek geschikt als asbak. Het zicht door de ruiten blijft uitstekend, ook al zit er aanslag aan de binnenzijde en vuil aan de buitenkant en zijn de ruitenwissers versleten. Dankzij de verstevigde carrosserie kunnen de zwaarste bouwmaterialen vervoerd worden zoals: grind en betontegels. De versnellingsbak laat toe, dat je de auto in zijn achteruit schakelt terwijl de wagen nog vooruit loopt (dit levert aanzienlijke tijdsbesparingen op). Als het olielampje brandt, kan er nog minstens honderd kilometer mee gereden worden. Ook grote en zeer zeker kleine beurten kunnen makkelijk een keer overgeslagen worden. Dankzij de speciale vocht regulerende en absorberende materialen in het interieur, kunnen de ramen en/of het dak tijdens regenbuien gewoon open gelaten worden. Ongewone of enigszins alarmerende geluiden van de motor, kunnen gemakkelijk verholpen worden middels de volumeknop van de radio. Voorzorgsmaatregelen tegen diefstal zijn overbodig. Het is zelfs mogelijk om de wagen ergens te parkeren, met niet afgesloten deuren of ramen, en de sleutels in het contactslot. Nadeel: hij zuipt benzine (soms zou je denken dat er twee motoren onder de motorkap zijn gemonteerd).
Plaats reactie