Davilex adressen

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
jackine43
Beginner
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 20:08

Davilex adressen

Bericht door jackine43 »

Sinds kort heb ik een nieuwe pc met hierop Windows 7. Op mijn oude pc draaide Windows XP. Ik beheerde mijn adressen in het programma Davi-Adres van Davilex. Helaas blijkt nu dat dit programma niet meer draait onder Windows 7. Ik kan dus mijn adressen bestand niet meer benaderen. Ik heb op internet reeds gezocht of er een mogelijkheid bestaat om de adresgegevens via een ander programma te benaderen.

Het bestand openen met Word of Excel levert geen resultaat op, openen in de kladblok levert een bestand op met onleesbare tekens.

Weet iemand toevallig een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groeten
Jack
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Davilex adressen

Bericht door MandersOnline »

Heel lastig om direct een goed antwoord te geven.
Bij Davilex willen ze natuurlijk graag dat je overstapt op een nieuw software pakket twv 219 euro.
Een andere oplossing is om een programma te gebruiken om een Virtuele machine te installeren, zo kan je bijvoorbeeld Windows XP of iets dergelijks daarin installeren en dan het programma van daaruit draaien.
Mijn advies is dan wel om toch te kijken naar een alternatief als je kosten wil besparen, maar op die manier kan je vrij snel even je gegevens veilig stellen en overzetten.

Wat ook kan, maar kans is niet geheel groot dat het werkt is om te kijken of je het in compatibiliteitsmodus kan gebruiken.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie