netwerk

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Gast

netwerk

Bericht door Gast » wo 25 feb 2004, 22:41

Als ik 5 computers op internet en in een netwerk wil hebben met xp pro erop in een klein bedrijf wat is dan het beste om te doen ook evt een router zodat iedereen op internet kan. Nu staat er een patchkast en het internet gaat via isdn maar er komt binnenkort adsl. Wat is het verstandigste om te doen wat ook niet zo duur is. bvd Gr Harry

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » wo 25 feb 2004, 22:45

Hoe zit alles aangesloten op dat Patchkastje?

Als je een router koopt denk er dan wel om dat hij 5 poortjes zal moeten hebben anders schiet je er nog niet veel mee op.

Waar zit de ISDN lijn aangesloten?

Pieter
Bezoek ook gerust de hoofd site https://www.mandersonline.nl

Gast

Bericht door Gast » wo 25 feb 2004, 22:53

vanuit de patchkast lopen allerlei aansluitingen naar kontaktdozen in andere kamers om in te pluggen.
Maar kan die kast niet vervallen en dan een adsl over isdn router met 5 poorten aansluiten want er moet toch naar elke computer een kabel voor de netwerkkaart als ik het goed heb. Ik zoek eigenlijk informatie over dit over hoe aan te leggen.BVD Gr Harry

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » wo 25 feb 2004, 22:55

Ja als je een ISDN router met 5 poorten kan kopen dan kan je dat aanleggen met UTP Kabels en niet de crosslink maar de normale.

Pieter

Gast

Bericht door Gast » wo 25 feb 2004, 23:01

Hoi Pieter
Bedankt voor je antwoord en wat die isdn router betreft welke zou jij mij adviseren. En het netwerk dat loopt toch ook wel goed op deze manier?
BVD Gr Harry

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » wo 25 feb 2004, 23:04

Ik heb persoonlijk nog niet echt een ISDN ADSL router gezien, dus moet echt kijken of ik er een weet.

Pieter

marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame

Bericht door marcelv1 » wo 25 feb 2004, 23:49

Harry,

http://www.unex.com.tw
kijk daar onder routers
de iso050i, een dsl/cable router met de mogelijkheid voor isdn aansluiting.
let alleen wel op, dit is een 4 poorts router maar ik denk dat als je er goed navraagd dat een 8 ook zal bestaan. anders sluit je 2 routers op elkaar aan, dat is geen enkel probleem.

het instellen is erg eenvoudig, gaat via de webbrowser. ik heb deze zelf ook gehad tot wanadoo overging op L2TP, dat wordt niet door deze router ondersteund.
Groetjes,

Marcel 8)

Gast

Bericht door Gast » do 26 feb 2004, 8:04

Bedankt voor de informatie . gr harry

Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol » za 28 feb 2004, 23:31

De router komt na het ADSL-modem. Dan kun je er in principe elke router aanhangen en dat heeft dus niets van doen met een analoge of ISDN aansluiting; het ADSL-modem moet analoog of ISDN zijn en wat daar achter komt is "standaard".

Pas wel op: de meeste modernere ADSL-modems hebben een router ingebouwd en dan kun je volstaan met een switch, in jouw geval zou ik een achtpoorts switch nemen, 1 x ADSL-modem en 5 x PC's plus 2 reserve; soms werkt een poortje op een switch niet perfect en is ompluggen naar een ander poortje de oplossing (vraag mij niet waarom het werkt vaak zo).
Een kennis van mij had een ADSL aansluiting genomen en een andere kennis had een router over. Die er bijgezet en niets functioneerde (wel de PC's onderling, maar het internet op, ho maar. Toen we het modem als onderdeel van het netwerk aansloten en niet als router werkte het spul wel. Vandaar mijn advies: let goed op wat je hebt en wat er voor mogelijkheden in zitten.

Jan

Plaats reactie