fdd naar usb?

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
ronald66
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 jul 2008, 0:04

fdd naar usb?

Bericht door ronald66 »

hallo
ik heb een vraag? is het mogelijk om een usb stick via een interface op een floppy kabel aan te sluiten?
ik zit namelijk met het volgende probleem, mijn vrouw heeft een borduurmachine waar een floppydrive in zit.
maar deze leest steeds slechter de floppy's en sloopt ze.
vervanging van deze floppy is een dure grap omdat hij is ingebouwd met speciale uitwendige maten.(merk gebonden)
dus nu was mijn idee om hem om te bouwen naar een usb aansluiting, als dit mogelijk is.
das als je hier iets van weet laat het me weten.

b.v.d. ronald
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: fdd naar usb?

Bericht door Jan_Kol »

Ik vrees dat wat jij wilt technisch lastig wordt zo niet onmogelijk is.

Je schrijft dat het een zeer afwijkend ding is, bedoel je wellicht dat het zo'n "slimline" apparaat is, zo'n hele platte? Die zijn er nog wel, kijk hier maar eens.

Waar je ook aan kunt denken is, als het een "gewone" 34-pins aansluiting is, om een gewoon diskettestation te nemen en dat los buiten de borduurmachine te plaatsen, alleen moeten de aansluitkabel en de voedingskabel wellicht wat langer worden gekocht.

Jan
ronald66
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 jul 2008, 0:04

Re: fdd naar usb?

Bericht door ronald66 »

hallo jan
bedankt voor je reactie
zo te zien is het inderdaad z'n slimline floppy, is een stuk goedkoper dan laten repareren bij naaimachine winkel
die vragen er ongeveer 150 euro voor.ga voor de zekerheid eerst de oude er uit slopen om zeker te zijn dat het de goede is.
alvast bedankt
Plaats reactie