Snelheid draadloos netwerk

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Tukker1
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 11:25
Locatie: Enschede

Snelheid draadloos netwerk

Bericht door Tukker1 »

Hoi hoi,

Ik heb een laptop en deze deed het altijd prima en was heel snel op het internet. Sinds 3 dagen is de snelheid geheel verdwenen. Als ik ergens wil kijken op een pagina op het net , dan kan ik bij wijze van spreken eerst gaan douchen en dan een kop koffie gaan drinken en daarna is de verbinding er eindelijk. Ik heb het nu bij 2 verschillende routers geprobeerd en hij blijft traag. Verbind ik 'm nu rechtstreeks aan op internet, dus met een kabel, dan is ie wel weer snel.
Weet iemand hier een oplossing voor of hebben jullie meer details nodig. Ik heb allerlei schoonmaak programma's gebruikt en niets gevonden, ook heb ik de kaart even verwijderd en Windows opnieuw laten zoeken en installeren.
Ik werk met Windows XP (sp2) op een Acer Aspire 94102. Mijn kaart is een Atheros AR5007ER wireless network adapter.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bvd.

Groetjes Cris
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Snelheid draadloos netwerk

Bericht door MandersOnline »

Zijn er in de omgeving aanpassingen geweest?? Nieuwe apparatuur of nieuwe buren met apparatuur?

Draadloos is erg afhankelijk van diverse factoren qua snelheid het kan bijvoorbeeld zo zijn dat er een stoorzender in de buurt is gekomen, wat ik je zou willen aanraden is even een ander kanaal kiezen standaard zitten de meeste Draadloze routers/accesspoints op kanaal 11, als je dat bijvoorbeeld naar 8 ofzo zet wil soms wel eens werken dan.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1249
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 12:33
Locatie: Centrum van het land vlak bij utreg
Contacteer:

Re: Snelheid draadloos netwerk

Bericht door lsc2000 »

Heb je deze al eens vervangen: Atheros AR5007ER wireless network adapter :?:
Want daar lees ik niks over.
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
Plaats reactie