Externe HD doet vreemd

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Externe HD doet vreemd

Bericht door Klaas »

Hallo Pieter,

Ik heb een klein probleempje met mijn externe Conceptronic HD.

Als ik deze aan zet middels het aan/uit knopje, dan start hij niet op, doe ik dit 1 of 2 keer achter elkaar, dan wil hij wel opstarten.

Ik heb de externe HD ook op een paar laptops en een andere PC aangesloten gehad, maar ook dat hielp niet, hij start niet op.

Nu had ik op de website van Conceptronics gekeken hoe dit probleem op te lossen, welnu daar werd vermeld om de USB kabel uit de PC te halen, en deze vervolgens weer terug te doen, maar ook dat gaf geen soelaas, wel vreemd want hij heeft het altijd goed gedaan, dus ik ben een beetje door mijn mogelijkheden heen, dus vandaar dat ik maar inkies op het forum.

Maar is het niet zo dat als er nieuwe hardware wordt aangesloten dat Windows dan met de melding moet komen "Nieuwe hardware gevonden" en dat vervolgens de drivers(s) wordt geïnstalleerd?, maar ook met die melding kwam Windows niet, ik draai nu met Vista, maar dat mag niets uit maken want onder XP had ik het zelfde probleem.

Groet Klaas
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Klinkt niet goed, hoe zette je hem meestal uit?

En ja hij zou hem moeten zien als nieuwe hardware.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Bericht door Klaas »

Hoi Pieter,

Eerst ga ik hem ontkopelen via hardware veilig verwijderen, en als dat gebeurt is zet ik hem uit met de stroomschakelaar die op de HD zit.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Klaas, externe HDD kunnen extreem vervelend doen. Staan er al veel data op? En zo, ja heb je ergens plaats om die data te stallen? Want wat bij mijn zoon hielp (met een ander merk externe HDD) was de zaak toen er een keer verbinding was met de computer deze te formatteren. Klinkt raar want je zou zeggen dat het in de boot sector mis gaat, maar dat ter zijde. Nadat hij de HDD had geformatteerd heeft hij de beheersrechten ingesteld op "iedereen" want standaard pakt de externe HDD de rechten van degene die hem aansluiten. Na aansluiten op een andere PC wilde het ding ook niets meer, niet op die andere PC
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Bericht door Klaas »

Hallo Jan,

Nou weetje, ik had eerst XP-Home op mijn PC staan en de HD heeft altijd goed gewerkt, de problemen begonnen eigenlijk al toen XP er nog op stond
, dus ik denk dat daar het probleem niet ligt, althans dat denk ik hoor, zeker weten doe ik het niet, maar omdat ik de HD ook op een andere PC heb geprobeerd, en op 2 laptops, maar bij geen van alle kwam Windows met de melding, nieuwe hardware gevonden, dus het ligt duidelijk aan de HD, maar ik ben vandaag terug gegaan naar Media Markt (want ik had nog garantie) en deze sturen hem op, duurt wel 20 werkdagen, kunnen ze het niet maken dan krijg ik een nieuwe.

Oja ik heb nog een externe HD voor mijn laptop, en deze heb ik even op mijn PC aangesloten gehad, en toen kwam wel de melding nieuwe hardware gevonden, en ik kon hem normaal benaderen.

Maar goed ik wacht even af wat Conceptronic doet met mijn HD, en gelukkig had ik alle software verwijderd en opnieuw geformatteerd.

Maar, Jan ik hou je tip in gedachten voor als zoiets mij weer overkomt.

Groet Klaas
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Gewoon netjes gedaan zoals het zou moeten inderdaad, hij is nu weg ter reparatie?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Bericht door Klaas »

Hoi Pieter,

Ja hoor hij wordt opgestuurd voor reparatie, maar of dat lukt hoor ik nog, kan het niet gemaakt worden, dan krijg ik een nieuwe, ik hoop natuurlijk dat men dezelfde type nog hebt.

Ik zag trouwens wel een externe HD van 500 GB voor 95 euries, niet duur toch.

Groet Klaas
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Zojuist bezig gegaan om, via PartitionMagic, mijn kleine externe HDD een "Secure Erase" te geven.... Hij ging opeens stopfouten (Blue Screen of Death) geven. Je bent dus niet de enige met problemen met een externe HDD; gelukkig was het een back-up schijf en ga ik na deze bewerking de zaak er weer opzetten. Alleen kost het veel nutteloze tijd.

Ik wijd dat aan het feit dat die krengen tegenwoordig allemaal op USB2 zijn gebaseerd en niet op IEE1394 (Firewire). Ik heb ook een vrij grote externe HDD met de keuze USB of Firewire. Nou, dan is het makkelijk. Volgens mijn informatie werkt Firewire nauwkeurig en USB slordig, waardoor veel correcties moeten plaatsvinden die ook tijd kosten. Daardoor kun je met de tragere Firewire toch meer data per tijdseenheid overzetten dan met het theoretisch snellere USB. En als die correcties de fout in gaan kun je hierboven zien wat het gevolg is.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Het moet steeds maar goedkoper en dunner en het word soms steeds en steeds gevoeliger voor storingen.

Ze hebben inmiddels als een USB3 ontwikkeld duurt nog wel even voor het er is maar die is 10x sneller zeggen ze dus hou rekening met 5x sneller, we hebben straks geen benul meer van hoe snel het gaat maar schijven gaan niet sneller, dus hou mijn hart vast.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline schreef: do 27 sep 2007, 20:44Ze hebben inmiddels als een USB3 ontwikkeld duurt nog wel even voor het er is maar die is 10x sneller zeggen ze
Dus zullen de opslagmedia wel worden aangepast om dat bij te houden. Als je naar de ontwikkelingen van b.v. USB-sticks en geheugenkaarten kijkt, is de mechanisch werkende harde schijf snel op weg naar het einde van de technische levensduur aan het gaan als opslagmedium. Maar ja, dat wordt al bijna 10 jaar beweerd :roll: . Er werd lang geleden al eens een artikel gepubliceerd met een kop als "Zand als opslagmedium" over de ontwikkeling van HDD vervangers van silicium, waarover ik tot nu toe niets meer heb vernomen. Maar dat er in de laboratoria druk aan dit soort dingen wordt gewerkt lijkt mij nogal logisch.

Kortom, USB3 is straks een poosje de snelste en wat volgt..... dat zullen we wel merken (o.m. in onze portemonnee :wink: ).

Jan
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Bericht door Klaas »

Ook ik heb de berichten gelezen over USB3, maar overal hangt een prijskaartje aan, dus het zal wel een aanslag op de beurs worden, en net wat je aangeeft Jan, wat volgt, het is straks niet meer bij te benen.

Gr Klaas
Klaas
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 21:05

Bericht door Klaas »

Hallo Jan,

Toch een vraag, ik las dat je met Partition Magic een Secure Erase kan geven (dit wist ik niet), maar houd dat in dat de data daadwerkelijk van de HD verwijderd wordt en dat deze niet meer terug te halen is?

Gr Klaas
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

USB 3 ik zie het vanzelf wel komen.

En die laatste vraag is dat de data weg is, maar is nog altijd met de nodige techniek terug te halen, niet voor een leek...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Klaas schreef: zo 30 sep 2007, 14:01 Houd dat in dat de data daadwerkelijk van de HD verwijderd wordt en dat deze niet meer terug te halen is?
Volgens mij is het een soort low level format of wel alleen nullen schrijven. Het uitvoeren van de secure erase duurde voor dat 60GB schijfje een flinke tijd, ik meen iets van 25
Plaats reactie