harde schijf leest hij niet met 2 XP installaties

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

harde schijf leest hij niet met 2 XP installaties

Bericht door fakie »

Hoi Pieter en anderen (allemaal dus),

ik weet normaal hoor je niet veel van mij ..... maar als de problemen komen ....

voor te beginnen had ik kortlings wat problemen met de harde schijf !

na wat testen bleek de harde schijf een beetje aan zijn eind van zijn levensduur te zijn !

bij deze heb ik al ondertussen een nieuwe gekocht .... en vanaf hier beginnen de problemen


mijn 1ste harde schijf (master) IDE1 is maxtor 120Gig dus de oude
2de harde schijf Western Digital 250Gig (slave) IDE1 gesplitst in 2 parities

en nu staat momenteel XP geïnstalleerd op de 1ste schijf en op de 2de schijf paritie 1, daar staat ook XP op

wat blijkt nu

als ik opstart met de oude schijf (120gig) kan ik alle schijven lezen en geen problemen dus !!!

als ik met de nieuwe schijf opstart(250gig partitie 1) dan kan ik wel op alle schijven lezen maar op de 2de partitie staat al mijn programma's en hij ziet ze staan ..... maar geeft bijna op alles fouten wat ik met de andere harde schijf niet heb ????

uit armoe moet ik alle gegevens overzetten als ik opstart met de 1ste schijf en alle gegevens overzetten naar die 1ste partitie van schijf 2, dan pas kan ik er mee werken :roll:

en moet af en toe ook CHKDISK uitvoeren voor het herstellen van fouten op die 2de partitie, blijkbaar als ik ze heb willen lezen met het nieuwe XP systeem schijf 250gig


iemand daar raad over ????? alvast dank bij voorbaat :!:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

In elke Windows versie dien je je programma's te installeren aangezien er het een en ander aangepast word in het register dus daar kan je probleem zichg al voordoen en hij heeft vaak ook een specifieke map waar bepaalde bestanden van een installatie komen te staan dus ja daar ligt misschien je probleem wel...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

Hmm,

misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt, maar op de 2de partitie staat enkel DATA, zoals installatiepakketten, foto's, videobestanden en dergelijke

ZEKER GEEN geïnstalleerde programma's van de 1ne of de andere harde schijf !!!

en kan die 2de partitie maar enkel goed lezen, als ik opstart met de 1ste harde schijf

heb al gehad dat ik opnieuw opstart van het 1 naar het ander ... en vraagt tijdens het opstarten ... dat de bepaalde harde schijven toe zijn aan consistentie ..... en heb al gehad dat die zo een uur of 2 aan het ratelen is met bestanden aan het herstellen en indexeren

en kan ook al zeggen dat bepaalde installatiepakketten die er opstonden op die 2de partitie, al vol met fouten zitten, dat ik ze in de vuilbak mag kieperen, zelfs staan er gewone TXT bestanden tussen waarvan de 1ne geen probleem .... en de andere .... al rare tekens die er nu instaan

heb dat nog nooit gehad met een harde schijf .... en vroeger zaten er ook 2 harde schijven in, en kon die ook lezen van gelijk welk
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

zal zelf nog iets meer zeggen ... effe zitten testen


als ik opstart met 2de schijf (1ste partitie) en op de 2 de partitie zet ik een map met allemaal foto's

en schakel over naar XP 1ste harde schijf .... dan zie ik ook die map maar kan die niet lezen, geeft een venster terug dat bestanden corrupt zijn en kan ze niet weergeven


start ik dan terug op met de Nieuwe XP 2de schijf (1ste partitie), vraag hij al bij het opstarten dat de schijf moet gescand worden op consistentie ... maar heb die geannuleerd .... en laten opstarten ... en daar kan ik weer die foto's bekijken ....

maar als ik nu terug in XP dos CHKDSK E: /f

vind die weer fouten om te herstellen .... of heeft dit te maken van de andere installatie van XP dat die mappen beveiligd zijn ???? ik begrijp er niets meer van
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

ohjaa voor ik het vergeet te zeggen ....


alle schijven zijn NTFS geformatteerd geweest .... net zoals vroeger ook
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Als je beveiliging hebt kan dit het probleem zeer zeker zijn.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

ik heb er totaal geen beveiliging ingestoken hoor!

SNIF SNIF
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ook niks met een wachtwoord?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

NEEN! zelfs niet voor aan te loggen?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Probeer de beide harde schijven eens te controleren of er geen fouten op staan wat betreft kapotte clusters.

Ik vind het allemaal een beetje maf worden.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

toch nog 1 vraag zijn het 2 afzonderlijke installaties geweest wat ik dus bedoel dat beide schijven zonder dat de ander er in zat dus ging installeren?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

ik heb die schijven de laatste week al ????? zo een keer of 20 laten

scannen met CHKDSK C: /F

en als ik met de 1ne schijf C: opstart en iets schrijf naar de E: met data

en start dan weer op met de 2de schijf D: .... en dan vind die weer problemen op de E: .... en kan de gegevens niet allemaal lezen

alsook omgekeerd

en bij het scannen geeft gij dan het volgende
  • bezig met verwijderen van recordsegment van zwevend bestand 141044 .....141710
    bezig met herstellen van fout <...... en het was weg voor ik het kon lezen
    bezig met verwijderen van indexvermelding A0823792.INI in index $130 van bestand67922 <.....waar er enkele tientallen regels waren
    bezig met herstellen van zwevend bestand change1.4 32768 naar map bestand 67922. <---waar ook een hele reeks van waren

en de C:schijf zat er nog in ... en nog steeds met het opstarten van de nieuwe schijf alsook het installeren van XP op D: schijf .... met SP2


komt er gelijk op neer .... dat ik die 2de schijf 2de partitie E: enkel kan voorbestemd zijn voor ... de 1 of voor de ander ... en niet alle 2 .... RAAAR RAAAR ...HEEEEL RAAR .... zelf ook nog nooit zoiets tegen gekomen ???

heb wel een update moeten doen van de BIOS voor het te kunnen lezen van de Nieuwe schijf, vond anders maar de helft van zijn schijf.... maar dat is het probleem zeker niet meer ???? of kan er daar iets mis staan ivm die schijf .... staat op auto detect in bios ????


Appropos ??? Pieter .... hoe is het met uw Examens !!!

alles goed verlopen !!! want mijn vingers doen pijn van hele dagen met gekruiste vingers rond te lopen voor uw geluk te wensen na de goede afloop !!!

hopelijk is alles SUPER naar de wens van uzelf !!! want dat is het belangrijkste :!: :!: :!:
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

heb ondertussen nog wat verder zitten snuisteren ....

en alle schijven staan idem dito op

4096 bytes per cluster
512bytes/sector
cluster 4k 8 sectoren/cluster size
file record 1k


dus daar zal het dan ook niet aanliggen ???

wel had ik al gezien met het opstarten van de pc dat die een melding geeft die er vroeger niet opstond !!

en die is secondary IDE channel no 80 conductor cable installed

maar denk dat dit een soort specifieke kabel is zeker ??? maar gij kan em lezen ??? dus dat ook niet zeker

tis ergend als ge het probleem niet vind zulle .... ben normaal iemand die niet rap opgeeft ..... maar het begint te komen ....
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ja kan ook nog de bekabeling zijn klinkt wel vreemd, maar probeer eens na te gaan
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
fakie
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 nov 2005, 15:20
Locatie: overal en nergens

Bericht door fakie »

beste mensen, ENFIN :lol:


blijkbaar heb ik dan toch het probleem gevonden !!!


dus voor mensen met ook zo een moederbord hebben, het komt er eigenlijk gewoon op neer, dat de driver van de IDE controller niet correct werkt, nochtans is het de driver van de CD die bij het moederbord zit.

daardoor kreeg ik op alle drives corrupte sectors en bestanden

heb die driver dan gewoon terug verwijderd, waardoor de pc automatisch uitschakelt, en terug opstart, en dan een standaard driver gebruikt, en sedert (hou mijn hart vast) geen problemen meer !!!! achter 4 weken van sukkelen crashen formatteren en installeren !!! MAN MAN MAN .....


alvast nog eens bedankt voor alle hints en hulp :ugeek:


Greets Fakie
Plaats reactie