Vernieuwingsfrequentie scherm

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
ellenwiu
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 17:20

Vernieuwingsfrequentie scherm

Bericht door ellenwiu »

Hoi,

Hoe kan je weten welke vernieuwingsfreqentie jouw beedscherm maximaal aankan op verschillende resoluties?

Het zijn 2 schermen:
Aoc spectrum 5VLr
1280x1024, max 60 hz
1024x768, max 75 Hz
800x600, max ?

Philips 107S20/40Z
1280x1024, max ?
1024x768, max ?
800*600, max ?[/url]
Groetjes,

Ellen
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Je zou het volgende kunnen proberen:

Rechtsklik op het Bureaublad, kies Instellingen, kies Geavanceerd, kies Beeldscherm en hoop dat er een venstertje Alle modi weergeven verschijnt. Daar kun je dan kiezen. Soms staat dat alleen bij de Adapter; kijk dan uit want als je de verversingsfrequentie te hoog kies zie je niets meer...., sterker je kunt je monitor ermee om zeep helpen :cry:. Pas dus erg goed op met experimenteren hiermee, een relatief hoge verversingsfrequentie is niet goed voor de monitor.
Ik weet het niet meer zeker, maar als dat je overkomt moet je de PC met de aan/uitschakelaar uitzetten, hertstarten en - als ik het goed heb onthouden - F5 indrukken tot je de mogelijkheid geboden wordt de zaak te herstellen.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Voor je eerste beeldscherm zal dit bij 800*600 wel 75Hz zijn.

Van de Philips moet je dat testen weet het ook niet wat dat betreft ik neem aan dat 75 ook het maximun is en bij een hogere resolutie zal het alleen maar lager worden de vernieuwings frequentie.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
ellenwiu
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 17:20

Bericht door ellenwiu »

Jan_Ko @ Za 04 Dec 2004, 18:12 schreef:Je zou het volgende kunnen proberen:

Rechtsklik op het Bureaublad, kies Instellingen, kies Geavanceerd, kies Beeldscherm en hoop dat er een venstertje Alle modi weergeven verschijnt. Daar kun je dan kiezen. Soms staat dat alleen bij de Adapter; kijk dan uit want als je de verversingsfrequentie te hoog kies zie je niets meer...., sterker je kunt je monitor ermee om zeep helpen :cry:. Pas dus erg goed op met experimenteren hiermee, een relatief hoge verversingsfrequentie is niet goed voor de monitor.
Ik weet het niet meer zeker, maar als dat je overkomt moet je de PC met de aan/uitschakelaar uitzetten, hertstarten en - als ik het goed heb onthouden - F5 indrukken tot je de mogelijkheid geboden wordt de zaak te herstellen.

Jan
Bedankt, in XP staat het er inderdaad bij.
Ik wist het niet dat dit bestond.
Maar op de andere pc staat het er niet bij.
Groetjes,

Ellen
ellenwiu
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 17:20

Bericht door ellenwiu »

MandersOnline @ Za 04 Dec 2004, 21:39 schreef:Voor je eerste beeldscherm zal dit bij 800*600 wel 75Hz zijn.

Van de Philips moet je dat testen weet het ook niet wat dat betreft ik neem aan dat 75 ook het maximun is en bij een hogere resolutie zal het alleen maar lager worden de vernieuwings frequentie.
Bedankt, ik heb het op 75Hz ingesteld.
Groetjes,

Ellen
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Heel mooi, vaak heb je bij wat duurdere dat je nog naar de 85 kan, maar 75 is vaak het maximum
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
rich-an
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 145
Lid geworden op: di 04 mei 2004, 19:09
Locatie: heemskerk

Bericht door rich-an »

heb eens ff gekeken, maar die van mij staat op 100 hertz .

en als ik hem lager zet word hij helemaal donker.

heb wel altijd al strepen gehad door me scherm(bij een donkere ondergrond) van links naar rechts, komt dit hier door?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23688
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

ja bij een te lage geeft het een minder scherp beeld.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline @ Ma 06 Dec 2004, 20:33 schreef:ja bij een te lage geeft het een minder scherp beeld.
En bij een te hoge helemaal geen beeld of een "gemoerde" monitor, dus echt kapot :!:

Jan
Plaats reactie