cdr-r 800 Mb branden

Over programma's om CD's te branden en meer.

Moderator: MandersOnline

Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Timelord »

Kijk maar eens of het hier mee lukt:

Ik heb ook kopieën van mijn originele navigatiecd gemaakt. Die dingen zijn te duur om opnieuw te kopen indien ze beschadigd raken.
Clone CD lukt het mee, Alcohol ook.. en dan safedisc 2/3 Op de laagste snelheid branden. Zwakke sectoren versterken enzo aanzetten. Op een Platinum CD-R heb ik 2005/2006 kunnen branden.
De nieuwste Teleatlas 2005/2006 cd's zijn gewoon te back-uppen. Ze zijn beveiligd met de nieuwste safedisk 3 beveiliging.
Als je er een back-up van wilt maken kun je dit alleen doen door er en image file van te maken met Alcohol 120% (alleen dit programma kan een 1:1 image file maken). Als dit klaar is kun je heb branden met de nieuwste clonecd of alcohol 120%.

met alcohol branden:
selecteer de image file.
selecteer nu onderaan de pagina 'safedisk 2/3' uit het klap menuutje.
branden op 1 x speed.

met clonecd branden:
selecteer image file
selecteer brander. en klik op je rechter muisknop. bij instellingen 'ROA DAO' selecteren, dan alle vinkjes aan.
selecteer 'data cd'. dan rechter muisknop 'instellingen' selecteer branden op 1 x speed en 'zwak versterken'. geen simulatie.
en branden op 1 x speed.!!!!

dit lukt met een aantal cd's. Mij is het tot nu toe alleen gelukt met sony cd's
de BRANDER is ERG afhankelijk. Deze moet de 'sheep test' doorstaan. Er zijn maar HEEL weinig dvd branders die dat kunnen. De LG GSA-4167 kan dit en is aan te schaffen voor een E50,00.
bij vele andere branders is het vaak zo dat ALS het al lukt met branden, je ze in de mfd stopt. Hij al gaan laden ( met de 2 balkjes boven elkaar die vollopen) dan zal hij een tijdje gaan laden, maar alsnog zeggen. 'kan cd niet lezen, stop juiste cd erin' o.i.d
Limbo

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Limbo »

Hey Timelord,

het is een Blaupunkt DX navigatie Duitsland. Kaarten van TeleAtlas.
Image gedownload bij onze vrienden van Bed. ;)

Ik zie net je nieuwe reactie. Zal vanavond even uitproberen.

Groetjes, Richard.
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Timelord »

Bed, bed, ik snap het niet, bedoel je dit bed ?

Afbeelding

:lol: :lol:

Als bovenstaande dingen niet lukken, dan zal ik mijn eigen tekst even opzoeken.

Ik heb namelijk ook Teleatlas Blaupunkt DX voor mijn Ford Focus.
Limbo

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Limbo »

Ik hoop dat ik je niet wakker gemaakt heb. :lol: :lol: :lol:

Mijn bed ziet me de laatste dagen ook veel te weinig. :?

Alvast bedankt weer.
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Timelord »

Zoals je ziet neem ik mijn bed gewoon mee naar het werk. :lol: :lol:

En dan een bandje op met: al onze lijnen zijn momentel bezet, probeert U het later nog eens......
Limbo

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Limbo »

Kan ik trouwens zo'n gebrande navigatie cd op mijn eigen computer uittesten?

Nu moet ik steeds wachten tot die vriend van me 'm heeft getest in de auto, erg lastig.
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Timelord »

Nee helaas niet.
boxer2
200+ Poster
200+ Poster
Berichten: 298
Lid geworden op: do 21 okt 2004, 15:59

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door boxer2 »

op je PC,kun je hem niet testen op werken helaas.

enkel in een DX systeem kun je hem testen.

ik krijg de DX enkel werkend met een CCD image (en branden met clooncd) met een andere iso/img /nrg lukt het zeker niet.

er zijn mensen die een mds/mdf (alcohol120%) werkend melden (safe disck 2/3),dit is mij nog nooit gelukt.

ook de combinatie van brander en merk cd kan invloed hebben, verbatim cd's geeft over het algemeen het beste resultaat.

ik brand de DX op een oude asus externe cd brander, laagste brand snelheid

brand ik ze op mijn Plextor (toch niet de eerste de beste brander) werkt maar 50% van de DX cd's

en om het geheel nog wat spannender te maken, het komt ook voor dat de cd wel in auto 1 werkt en niet in auto 2.

het DX systeem is vrij gevoelig voor gebrande cd's, een licht vervuilde laser lens en het werkt niet meer.

suc 6
Errare humanum est.
Limbo

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Limbo »

Timelord schreef: wo 01 okt 2008, 17:36bij vele andere branders is het vaak zo dat ALS het al lukt met branden, je ze in de mfd stopt. Hij al gaan laden ( met de 2 balkjes boven elkaar die vollopen) dan zal hij een tijdej gaan laden, maar alsnog zeggen. 'kan cd niet lezen, stop juiste cd erin' o.i.d
Zo is het precies gegaan, Timelord. Met CloneCD gebrand met al jullie instellingen en leek perfect te lopen. Maar helaas.

We hebben het tenminste geprobeerd en mij zijn nu weer wat dingen betreffende het branden duidelijker geworden. Die vriend van me gaat nu toch de originele kopen, werkt tenminste altijd.

Bedankt voor de "les".

Groetjes, Richard.
sunny
Beginner
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: di 02 sep 2008, 9:41

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door sunny »

Het lukte mij ook niet een Teleatlas te branden met clonecd met bovengenoemde instellingen, totdat ik imgburn gebruikte en toen ging het perfect, wel het vinkje bij "verify" uitzetten. http://rapidshare.com/files/138546212/S ... .4.2.0.rar Deze versie zou je moeten hebben.
Limbo

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Limbo »

Bedankt Sunny, ik zal deze optie ook nog eens uitproberen.
sunny
Beginner
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: di 02 sep 2008, 9:41

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door sunny »

Is het gelukt :roll:
Limbo

Re: cdr-r 800 Mb branden

Bericht door Limbo »

Sorry Sunny, heb nog niet de kans gekregen. :oops:

Zal 'm dit weekend uitproberen en laten testen, je hoort zo snel mogelijk van me.

Groetjes, Richard.
Plaats reactie