kan geen mail versturen, SPAM?

Spyware, Adaware, Spybot S&D, Ad-Aware, Spyblaster, HijackThis en meer.

Moderator: MandersOnline

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Langzaam aan zal dat wel goed komen die sm buscontroler als je alle drivers hebt geïnstalleerd, deze zal wel in de chipset driver verwerkt zitten...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
feetje
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 nov 2004, 20:20

Bericht door feetje »

oke, bedankt voor jullie reacties, maar..... of ik het snap?
het cabinetbestand daar hoef ik dus niets mee te doen, maar ik moet het wel downloaden (met eigen laptopje gedownload, gelukkig werkt deze wel), waar moet ik het dan neerzetten? Voor jullie waarschijnlijk een stomme vraag,maar ik heb echt geen idee.

En moet ik dan toch alle drivers downloaden? kan dat geen kwaad?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

CAB is een cabinet file, een ingepakt groepje bestanden, als er verder geen installatie bestand bij is kan je hem laten zitten mits er om gevraagd word.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
feetje
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 nov 2004, 20:20

Bericht door feetje »

Ik heb nu het hoognodige geïnstalleerd, een beetje gokken eigenlijk, en : de vraagtekens zijn weg! :mrgreen: betekent dit dat ik alles weer in orde heb bij apparaatbeheer, dat ik geen drivers meer hoef te installeren? of kan ik nog wel hier en daar fouten tegenkomen?

Hartstikke bedankt voor jullie hulp, ik was er anders niet uitgekomen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik kan je het volgende zeggen ga even door tot je alle drivers eventueel gehad heb en dan lettende op eventueel oudere versies niet.

De reden is dat Windows standaard wel diverse drivers aan boord heeft echter met de nodige problemen, verder hoop ik wel dat je als een van de eerste dingen een goede virusscanner op die PC hebt gezet?

Je mag jezelf ook een klopje op je schouder geven je bent zelf al op pad gegaan en wij hebben vrijwel alleen maar het laatste duwtje moeten geven.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
feetje
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 nov 2004, 20:20

Bericht door feetje »

oke, Pieter, ik ga morgen nog even alle drivers na.
Ik heb er een virusscanner op zitten, maar of het een goede is? ik zit er aan te denken om een virusscanner te kopen van Norman. Deze is mij geadviseerd.
Wat is jouw mening hierover?

Wat het spam betreft, ik kan nog steeds e-mailen, maar we hebben de computer van mijn man niet aangesloten op het internet. Hij krijgt nog steeds spam binnen, die hij via webmail verwijderd (via zijn gsm). We weten niet of het verstandig is om deze computer weer aan te sluiten op onze router, ik heb geen zin om weer geblokt te worden. Maar hoe we ooit van die onzinmailtjes af komen? hij wil graag zijn e-mailadres houden, maar of dat gaat lukken?

Tja, ik ben inderdaad zelf al op pad gegaan, maar terwijl ik van alles doe heb ik het idee dat ik er geen snars van snap. Ik doe maar wat. En als jullie dan even bevestigen dat ik het goede doe, dan durf ik het toch wat meer :D Dus nogmaals BEDANKT!
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Er is een programmaatje, driver wizard of zoiets en die al je drivers op.

Dat is heel makkelijk voor als je na het formatteren weer de drivers nodig hebt. :ugeek:

en ter aanvulling: de webmail van je man kun je ook gewoon via jouw pc benaderen hoor, hoeft niet via een GSM. :wink:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

SPAM is iets heel erg vervelends, ik kreeg voorheen minimaal 200 spam mailtjes per dag met uitschieters tot enkele duizenden. Wat je kan doen is inderdaad handmatig verwijderen, maar valt het nu mee de nieuwe spam of tegen nu die PC niet is aangesloten?

voor de virsscanner test hem eerst als het kan...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
feetje
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 nov 2004, 20:20

Bericht door feetje »

Zal eens zoeken of ik dat programma kan vinden voor de drivers.
En ik weet dat mijn man zijn webmail ook bij mij kan bekijken, doet hij ook wel hoor, maar ik zit (vooral nu) nogal eens achter de computer,en dan doet hij het via zijn gsm. De snelheid valt hem niet tegen, dus dat scheelt.

Wat de spam betreft: Ik heb NOOIT geen spam via de mail en mijn kinderen ook niet.
Alleen mijn man heeft er last van. Maar hij is ook degene die het meest mailt en met veel mensen contact heeft (dan gaat het neem ik aan ook sneller).
Wij hebben geen netwerk (lukt me nog steeds niet), zou het daarmee te maken hebben dat wij er dan geen last van hebben?
En 200 spam mailtjes op een dag, daar is geen sprake van hoor, ik denk hooguit 10.

Bedankt weer!
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

de hoeveelheden spam ligt inderdaad heel vaak aan dat je veel contacten heb en dat die contacten weer contacten hebben en uiteindelijk komt alles op een bepaalde plek terecht waar spambots gebruik van maken. ook worden er mail adres vanzelf gegenereerd om op goed geluk deze af te leveren..
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
feetje
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 nov 2004, 20:20

Bericht door feetje »

nou alle drivers heb ik geïnstalleerd.
Even over Norman, ik heb op bedrockplace een lijst gezien met wat goed en wat minder goed is, daar kwam Norman niet zo heel goed uit de bus.
Waar heb jij goede ervaringen mee? Ik had trend micro pro (trail) op de computer gezet, dat was niet zo verstandig. Alles liep vast enz.
Het liefst wil ik niet zo'n "zware", en heb op de geformatteerde computer zolang de free version van Avira.

Ik hoor het graag van je.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik persoonlijk gebruik met veel tevredenheid Kaspersky.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

feetje schreef: za 19 apr 2008, 19:27Ik heb er een virusscanner op zitten, maar of het een goede is? ik zit er aan te denken om een virusscanner te kopen van Norman. Deze is mij geadviseerd.
Er is geen feilloze virusscanner, laat dat voorop staan. Alleen waarom kopen als er voor particulier gebruik uitstekende gratis alternatieven zijn. Heel goed en officieel gratis zijn Avast! 4 Free Home of AVG Free. Avast kent een NL versie en AVG is alleen in het Engels beschikbaar, maar dat zal geen probleem zijn als ik zie dat je een Engels besturingssysteem hebt. Ik heb wel eens gelezen dat veel virusbestrijders gebruik maken van de diensten van Kaspersky.... Kaspersky, niet gratis, is wel erg goed (daarom zal Pieter hem ook gebruiken)
feetje schreef: za 19 apr 2008, 19:27Wat het spam betreft, ik kan nog steeds e-mailen, maar we hebben de computer van mijn man niet aangesloten op het internet. Hij krijgt nog steeds spam binnen, die hij via webmail verwijderd (via zijn gsm). We weten niet of het verstandig is om deze computer weer aan te sluiten op onze router, ik heb geen zin om weer geblokt te worden. Maar hoe we ooit van die onzinmailtjes af komen? hij wil graag zijn e-mailadres houden, maar of dat gaat lukken?
Om te beginnen het opgestuurd krijgen van SPAM heeft er niets mee te maken of een computer op het internet is aangesloten of niet. Alle e-mails die aan iemand/een e-mail adres worden gestuurd komen ergens op de wereld op een server terecht en blijven daar in principe staan tot ze worden opgehaald. Dus de server is bepalend en niet het al dan niet aansluiten van de computer thuis of waar dan ook. Denk eens over het installeren van een goede SPAM-filter, b.v. SPAMfighter; SPAMfighter is er in een goed werkende gratis uitvoering en een iets uitgebreider betaalde versie..

Wat Pieter schreef is ook mijn ervaring. Gedurende een bepaalde periode word je met SPAM gebombardeerd maar op een gegeven moment ebt het weer weg. Op een gegeven moment ontving ik soms enige duizenden (!!) SPAM-mails op een bepaald adres. Maar dat droogde geleidelijk op tot nauwelijks
feetje
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 103
Lid geworden op: do 04 nov 2004, 20:20

Bericht door feetje »

Nou Jan,

Hier heb ik echt wat aan !
Interessant om te lezen en ik ben een stuk wijzer geworden.
Wat ik zo lees doen we een aantal dingen goed en een aantal dingen fout :oops:. Maar daar gaan we uiteraard verandering in brengen.
Ik zal dit alles met mijn man doornemen en hopelijk zijn we dan van de spam verlost. :D Het zijn er op zich nu nog maar 2 per dag (we gebruiken spamfighter), dus misschien worden we nu niet meer geblokt.
Bedankt voor je tijd en uitgebreide uitleg :D
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Een stukje javascript voor als je toch een aanklikbaar e-mailadres wilt plaatsen:

Code: Selecteer alles

<!--
// This Script was made with ASS Maker 3.1 (c)2000-2001 A.Madeira
// http://www.assmaker.mybravenet.com
function ASSMaker0() {
var tag1 = "mail";
var tag2 = "to:";
var at = "@";
var email1 = "naam";
var email2 = "chello";
var email3 = ".nl";
var subject = "bestelling";
var cc = "";
var bcc = "";
var body = "";
var ass = tag1 + tag2 + email1 + at + email2 + email3 + "?cc=" + cc + "&bcc=" + bcc + "&subject=" + escape(subject) + "&body=" + escape(body);
window.location = ass;
}
//-->
</script>
Plaats reactie