Virus aanwezig?

Over Virusscanners, Virussen, Wormen, Trojans, Firewall's en meer.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
zillionmusiclover
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: za 22 mei 2004, 12:17
Locatie: Roosendaal

Virus aanwezig?

Bericht door zillionmusiclover »

hoi allemaal...

ik denk dat ik een probleem heb:

mijn systeem winXP home - norton 2005 - Black Ice defender
allen geüpdatet

ik start mijn pc, en krijg direct melding dat mijn Firewall het niet doet. die krijg ik ook niet ingeschakeld MELDING: Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden

* mijn Norton kan ik niet openen. ook niet handigmatig in de installatie mappen of op welke manier dan ook, hij blijft "hangen"

* als ik een online scan wil uitvoeren, moet je altijd een active X element installeren... Deze kan ik niet installeren omdat ik dan een melding van Norton krijg dat deze repair functie niet wordt ondersteunt. MELDING: Norton AntiVirus 2005 does not support the repair feature, please uninstall and reinstall...

----

Heb al wel een tool van je site gehaald voor: W32.secefa... loopt nog
Heb niet norton eraf gehaald... lijkt me niet handig dat te doen alvorens overleg
Kreeg een mailtje, dat ik direct heb verwijderd met bijlage Stefan.zip....
ik heb hem niet geopend, maar mijn vriend is wel op het mailtje blijven staan zeg maar (hij is niet zo handig met pc's) dus ik ben bang dat ik toch een virus heb binnengehaald....

Wie kan me helpen?!?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Die mail is mogelijk inderdaad wel een virus mail, als je niets opent is er geen ramp.

Kan je eventueel Systeem herstel doen?

Verder Norton de-installeren daarna even cleaner gebruiken werkt wel beter, maar inderdaad zorg er voor dat je de virus definities bij de hand hebt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
zillionmusiclover
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: za 22 mei 2004, 12:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door zillionmusiclover »

was idd virus, weet niet welke... een vriend van me heeft geholpen, hij is er ook zo goed in als jij ;-)

in elk geval bedankt voor je reactie :lol:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23687
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Nou mooi dat het voorbij is of die even goed is als mij weet ik niet, misschien wel beter, maar een ding is gewoon een feit hij heeft je er vanaf geholpen en daar gaat het om :)
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie